Όσο περισσότερο ταξιδεύω, τόσο πιο πολύ συμπαθώ τα τρένα. Οι σιδηρόδρομοι είναι ένας τόπος συνάντησης και συναλλαγής. Εμπορεύματα και άνθρωποι συνωστίζονται, πραμάτειες μεταφέρονται και όλοι ευελπιστούν σε ένα ομαλό ταξίδι επάνω σε δύο παράλληλες ράγες. Η πρώτη μου επαφή με αυτά ήταν περίπου στην εφηβεία όταν έκανα τη φανταστική διαδρομή Τοξότες- Σταυρούπολη στο νομό Ξάνθης. Έκτοτε τα συμπάθησα και όποτε έχω τη δυνατότητα να επιλέξω μεταφορικό μέσο, επιλέγω το τρένο.
Ο τίτλος του άρθρου είναι πλασματικός και δημιούργημα της φαντασίας μου. Για την ακρίβεια το όνομά του είναι Malabar Express , όμως επειδή κάνω τη διαδρομή από το βορρά της Κέραλα μέχρι το νότο της, στο μυαλό μου προέκυψε η συγκεκριμένη ονοματοδοσία. Όπως ο Υπερσιβηρικός διασχίζει τη Σιβηρία από τη δύση ως την ανατολή, έτσι και ο Υπερκεραλικός διασχίζει την επαρχία της Κεράλα από βορρά μέχρι νότο. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία ξεκινά από το Μανγκαλόρ και καταλήγει στο Τριβάντρουμ. Παραπάνω χρησιμοποίησα το ρήμα “κάνω” για να σας μεταφέρω την επιτόπια εμπειρία μου, καθισμένος σε ένα κρεβατάκι του βαγονιού Β2 και με τη λιγοστή μπαταρία να απομένει στον υπολογιστή μου.
Είναι αλήθεια πως το συγκεκριμένο τρένο είναι από τα πιο εκσυγχρονισμένα και για τη μεταβίβαση μας με αυτό φρόντισε το Kerala Tourism. Σταθμός αφετηρίας το Kanhagad και τερματικός το Trivantrum η Thiranavanthapuram που λένε και οι ντόπιοι. Οι αντιπροσωπία των 30 bloggers από όλο το κόσμο και τα μέλη του Kerala Tourism, μοιραστήκαμε στα βαγόνια μιας γαλάζιας αμαξοστοιχίας και ετοιμαστήκαμε για το 14ωρο ταξίδι διάσχισης της Κέραλα. Της γοητευτικής επαρχίας της νοτιοδυτικής Ινδίας. Στο συγκεκριμένο δρομολόγιο συναντά κανείς 52 στάσεις στο σύνολο των 800 χιλιομέτρων. Η διαδρομή είναι αποκλειστικά πεδινή, κινούμενη παράλληλα της θάλασσας.
Όπως σε όλα τα βαγόνια, έτσι και μέσα σε αυτό, διαδραματίζονται πολλές ιστορίες. Βαδίζοντας ανάμεσα στους συνεπιβάτες βλέπεις μια μητέρα να ταΐζει το μωρό της, ένα ζευγάρι να συζητά , ένα μοναχικό ταξιδιώτη να κοιμάται με τα ακουστικά στα αυτιά του και πάμπολλα άλλα. Είναι μια ζωντανή κοινωνία εν κινήσει. Κόσμος ανεβαίνει και κατεβαίνει στους ενδιάμεσους σταθμούς και ο ήχος του τρένου ταράζει τα πάντα στο πέρασμα του.
Γεγονός αποτελεί πως ο σιδηρόδρομος θεωρείται από τους ασφαλέστερους τρόπους μετακίνησης. Είναι μια άνετη επιλογή καθώς μπορεί κανείς εύκολα να κινηθεί και να περπατήσει λιγάκι, ενώ παράλληλα κοιτώντας από το παράθυρο, ξεναγείται στην ενδοχώρα, με ένα εύκολο και ξεκούραστο τρόπο. Επιπλέον για τους ταξιδιώτες με χαμηλό οικονομικό βεληνεκές, αποτελεί την ιδανική λύση, μιας και με το να επιλέξουν τη νυχτερινή διαδρομή, τους παρέχεται η μεταφορά και ταυτόχρονα η διανυκτέρευση εντός τρένου, στην τιμή του ενός εισιτηρίου.
Στα βαγόνια όπως αυτό που περνώ τη νύχτα μου, τα καθίσματα μετατρέπονται σε τριπλές κουκέτες και ο κάθε επιβάτης έχει το δικό του κρεβάτι. Για την ακρίβεια τα 13 από τα 23 βαγόνια του, είναι τα λεγόμενα sleeper class.Τα σεντόνια και τα λοιπά λευκά είδη περιμένουν διπλωμένα στις θέσεις και η κουβέρτα κατά τις βραδινές ώρες μοιάζει επιβεβλημένη, παρά το ότι βρισκόμαστε σε τροπικό κλίμα. Από την αφετηρία μέχρι τον τερματισμό του, το τρένο κινείται για περισσότερο από 15 ώρες και καλά θα κάνουν όσοι σκοπεύουν να μετακινηθούν με αυτά να εφοδιαστούν με τροφοδοσία, μιας και είναι δυσεύρετη.
Η μπαταρία έκλεισε μέσα στη νύχτα και τον επίλογο τον ολοκληρώνω από το Τριβάντρουμ.
Η Ινδία είναι από μόνη της μια ξεχωριστή κατηγορία και σίγουρα μια διαδρομή με τρένο είναι κάτι που αξίζει να επιλέξει ένας επισκέπτης. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία είναι από τις πιο μοντέρνες και περιποιημένες της χώρας. Η πραγματική όμως Ινδία κρύβεται μέσα στα τοπικά τρένα, τα οποία χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά μόνο οι ντόπιοι.
Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα στον Υπερκεραλικό λοιπόν, στο TransKeralian της Ινδίας.
*Το Runvel βρέθηκε στην Κεράλα μαζί με άλλους 30 bloggers από όλο τον κόσμο, στα πλαίσια του Kerala Blog Express session 4, προσκεκλημένο από το Kerala Tourism με σκοπό την προβολή της περιοχής .
Αν αναζητάτε καταλύματα στη χώρα ρίξτε μια ματιά στις προσφορές της Booking.