Up

                                                                                                            English Version

Μια από τις όμορφες γωνιές της Ευρώπης είναι δίχως αμφιβολία οι Κάτω Χώρες. Με πανέμορφες κομψότατες πόλεις και με απέραντες αγροτικές εκτάσεις που πολλές φορές βρίσκονται σε υψόμετρο, χαμηλότερο από την επιφάνεια της θάλασσας, οι χώρες αυτές έχουν πολλά να δώσουν στον επισκέπτη.

Κάπως έτσι και εγώ αποφάσισα να τις επισκεφτώ. Η φήμη τους είχε προηγηθεί και το μόνο που απέμενε ήταν η συγκέντρωση του ανάλογου budget και ένα κλικ στον υπολογιστή. Το αρχικό μου πλάνο έλεγε να νοικιάσω αυτοκίνητο, για πρώτη φορά στη ζωή μου. Δεδομένου ότι το οδικό δίκτυο είναι άψογο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι λιγάκι ακριβά , το θεώρησα σωστή και οικονομική λύση.

DSC_0640 copy

Για να ενοικιάσει κανείς αυτοκίνητο, οφείλει να διαθέτει πιστωτική κάρτα στο όνομά του. Μόνο με χρεωστική δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η ενοικίαση. Όπως πάντα δε συνηθίζω να διαβάζω τα δεκάδες email που μου στέλνουν οι διαδικτυακές εταιρίες κράτησης (ξενοδοχείων, εισιτηρίων κλπ) με αποτέλεσμα σε ένα από αυτά, έλαβα την ενημέρωση την τελευταία στιγμή για το θέμα των πιστωτικών. Τέτοιου τύπου κάρτα ουδέποτε είχα και ούτε πρόκειται να αποκτήσω. Κανένα πρόβλημα, σκέφτηκα. Αλλαγή σχεδίου λοιπόν και στροφή προς τα μέσα μεταφοράς.

   DSC_0336 copy

Αεροδρόμιο Σαρλερουά-Βρυξέλλες

Η αρχή έγινε στο αεροδρόμιο του Σαρλερουά. Η λύση που επιλέγουν οι περισσότεροι είναι το λεωφορείο. Τούτο επιλέξαμε και μεις. Με κόστος τα 17 ευρώ ανά άτομο, το υπερσύγχρονο όχημα ξεκινά την 50λεπτη διαδρομή του για την πόλη των Βρυξελλών. Εκεί τερματίζει στο σταθμό Brussels South. Από το σημείο αυτό ο καθένας παίρνει το δρόμο του. Δικός μας στόχος ήταν να κάνουμε μία διανυκτέρευση στην πρωτεύουσα του Βελγίου και την επομένη να κατευθυνόμασταν προς τη Γάνδη.

DSC_0009 copy

Βρυξέλλες – Γάνδη

Το επόμενο μεσημέρι έπειτα από μια μικρή βόλτα στις Βρυξέλλες, οδηγηθήκαμε στο σταθμό τρένων Brussels Midi . Από εκεί μεταβήκαμε στην ωραιότατη Γάνδη με ένα από τα δεκάδες τρένα που κινούνται καθημερινά προς την ενδιαφέρουσα αυτή πόλη. Καθ’όλη τη διάρκεια της διαδρομής το βλέμμα ξεκουραζόταν στα όμορφα περίχωρα των Βρυξελλών και στις καταπράσινες αγροτικές εκτάσεις. Το κόστος της διαδρομής ήταν 8.90 ευρώ ανά άτομο και το ταξίδι διήρκεσε 40 λεπτά. Η στάση που κατεβήκαμε ονομαζόταν Gent – Sint Pieters , με το κέντρο της πόλης να απέχει μόλις 2 χιλιόμετρα. Το εισιτήριο για το τραμ Νο1 (κόκκινη γραμμή), που σε οδηγεί στο κέντρο της πόλης κοστίζει 3 ευρώ.

IMG_9895 copy  DSC_0056 copy

Γάνδη- Μπριζ με επιστροφή

Επόμενος ταξιδιωτικός προορισμός μας ήταν η μεσαιωνική Μπριζ. Ένα πραγματικό στολίδι του Βελγίου που δε γινόταν να μην το απολαύσουμε. Τα δρομολόγια για το Μπριζ είναι συχνά, οπότε βρεθήκαμε για άλλη μια φορά στο Gent – Sint Pieters , με δυτική κατεύθυνση αυτή τη φορά. Η διαδρομή είχε πολλά κοινά με την προηγούμενη μιας και το ανάγλυφο του εδάφους δεν έχει ιδιαίτερες μεταβολές με τις καλλιέργειες να είναι λίγο πολύ ίδιες. Με κόστος 7.40 ευρώ ανά άτομο με επιστροφή κάναμε τούτη την 25λεπτη διαδρομή. Το εισιτήριο μου φάνηκε σχετικά φθηνό για τα ακριβά δεδομένα της χώρας. Το κέντρο της παραμυθούπολης αυτής, απείχε μερικές εκατοντάδες μέτρα από τον σταθμό και ο περίπατος ήταν απολαυστικός στο σύνολό του.

IMG_0103 copy

Γάνδη – Αμβέρσα

Από την όμορφη Γάνδη στην παγκόσμια πρωτεύουσα των διαμαντιών, η μετακίνηση έγινε για άλλη μια φορά με το τρένο. Κινούμενο σε φυσιολογικές ταχύτητες και σχεδόν αθόρυβο, όπως όλα τα προηγούμενα μας οδήγησε στην Αμβέρσα. Το τοπίο για άλλη μια φορά ήταν γνώριμο. Όμορφες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, συμμαζεμένοι αγροτικοί οικισμοί και πολλά βοοειδή που έβοσκαν αμέριμνα. Η διαδρομή διήρκεσε 1 ώρα και το κόστος της ήταν 9.40 ευρώ ανά άτομο.

DSC_0303 copy  IMG_0196 copy

Αμβέρσα – Άμστερνταμ

Αποχαιρετώντας προσωρινά το Βέλγιο, κατευθυνθήκαμε για το Άμστερνταμ. Με πορεία προς το Βορρά θα κάναμε την πρώτη διεθνή μας διαδρομή. Μη φανταστεί κανείς κάποιο συνοριακό έλεγχο και τα λοιπά. Δύσκολα καταλαβαίνει κάποιος, πότε περνά από το βελγικό στο ολλανδικό έδαφος. Μόνο όταν χαμηλώνει η ταχύτητα του τρένου και πλησιάζει την ολλανδική μεθοριακή πόλη Rosenthal, υποψιάζεται κανείς ότι μετέβει σε άλλο κράτος. Έπειτα παρατηρεί τις διαφορές στις πινακίδες της σήμανσης, καθώς και μικροδιαφορές στα κτίσματα. Το τοπίο από πεδινό γίνεται ακόμη πιο πεδινό. Ίσως οι ράγες του τρένου να αποτελούν το υψηλότερο σημείο της διαδρομής.

Έως ότου να φτάσει κανείς στον τελικό προορισμό του, σταματά στις πόλεις Dortreht και Rotterdam, έπειτα σειρά έχει μία στάση στο διεθνές αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, το Schiphol. Εφόσον περάσουν 2h25min, οι μηχανές του τρένου θα σβήσουν στο τερματικό σταθμό Amsterdam Centraal . Το κόστος της διαδρομής ανέρχεται στα 33 ευρώ ανά άτομο.

DSC_0527 copy

Άμστερνταμ – Βρυξέλλες

Από την πρωτεύουσα της Ολλανδίας για να μεταβεί κανείς τις Βρυξέλλες, οφείλει να βρεθεί για άλλη μια φορά στο Amsterdam Centraal. (Το ωριαίο αστικό εισιτήριο των τραμ κοστίζει 2,90 ευρώ). Σε εκείνο το σημείο ο επιβάτης λαμβάνει το εισιτήριο του από το γκισέ με τα διεθνή δρομολόγια. Η επιστροφή για την ευρύτερη περιοχή των Βρυξελλών διαρκεί από 3h10min μέχρι 3h25min , ανάλογα με τη στάση που θα κατέβει κανείς και κοστίζει 45,5 ευρώ . Το τρένο περνά από την πόλη της Αμβέρσας και έπειτα συνεχίζει για την πρωτεύουσα του Βελγίου.  Εφόσον σταματήσει στην πόλη Mechelen και οδεύσει προς το διεθνές αεροδρόμιο των Βρυξελλών( Brussels Airport), η ώρα για τον τερματισμό πλησιάζει.

IMG_0320 copy

Βρυξέλλες – Σαρλερουά

Για να γυρίσει κανείς στο αεροδρόμιο του Σαρλερουά θα πρέπει να κάνει για άλλη μια φορά την πρώτη διαδρομή με αντίστροφη φορά. Κάπου εδώ να δώσω μια πληροφορία. Στην περιοχή των Βρυξελλών δραστηριοποιείται ένας Έλληνας οδηγός. Έχει συστήσει μια εταιρεία μεταφοράς ανθρώπων ‘πόρτα -πόρτα’ όπως ο ίδιος λέει. Ο κύριος Ηλίας Βανάκας χρεώνει σχεδόν τα ίδια χρήματα με το λεωφορείο, με το πλεονέκτημα ότι σε παραλαμβάνει από το ξενοδοχείο που διαμένεις και σε μεταφέρει στον προορισμό σου. Το ταξίδι γίνεται συνήθως με εξαθέσια βανάκια υπό τους διακριτικούς ήχους ελληνικής μουσικής.

Όλες οι παραπάνω διαδρομές ήταν όμορφες και τα μέσα μεταφοράς ήταν πολύ ασφαλή . Τούτα συνέβαλαν ώστε το ταξίδι να είναι ιδιαιτέρως ξεκούραστο. Τα βαγόνια ήταν πεντακάθαρα και οι επιβάτες διακριτικοί και πολιτισμένοι. Οι τιμές είναι υψηλές για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά λογικές για τα δεδομένα των ντόπιων. Με την τσέπη άδεια λοιπόν, αποχαιρέτησα πέντε πανέμορφες πόλεις της Ευρώπης.

DSC_0331 copy

*Παραπάνω ανέφερα τα δρομολόγια που πραγματοποίησα, δίχως ιδιαίτερες αναφορές στις πόλεις. Τούτες θα γίνουν με τον καιρό. Επίσης γράφω για τα μέσα που χρησιμοποίησα κατά την επίσκεψη μου καθώς και τις τιμές που πλήρωσα . Το άρθρο ΔΕΝ αποτελεί μια ταξιδιωτική πρόταση. Ίσως βρείτε καλύτερα και φθηνότερα μέσα. Αξίζει να ψάξετε.

Το Runvel θα το βρείτε και στη σελίδα του στο Facebook

Αν αναζητάτε καταλύματα στις Κάτω Χώρες ρίξτε μια ματιά στη Booking.

Comments

comments


ABOUT THE AUTHOR

Runvel

    COMMENTS (3)

  1. Xrisa

    ()

    Καλησπέρα,να ρωτήσω την γνώμη σου?Σκεφτομουν μονοήμερη απο Βρυξέλλες.
    Πρωτη επιλογη: Βρυξέλλες – Γάνδη ,Γάνδη-Μπριζ,Μπριζ- Βρυξέλλες
    Ετσι τα εισητηρια τα υπολόγισα περιπου 30€ +

    Δεύτερη επιλογη:Βρυξέλλες – Μπριζ,Μπριζ-Γάνδη ,Γάνδη – Βρυξέλλες
    Ετσι …θα μπορουςα να βγάλω aleletour το Βρυξέλλες – Μπριζ να βγει δηλ μισή τιμη κ να βγάλω κ Μπριζ-Γάνδη?Δηλ η σκέψη μου αν μπορω να μπω στο τρενο στην Γάνδη …με εισητηριο που θα ειναι απο Μπριζ???

    Reply

    • Runvel

      ()

      Αν υπολόγισες ότι είναι εφικτή η δεύτερη επιλογή χωρίς να υπάρχει πρόβλημα στους σταθμούς, καν’την . Δεν γνωρίζω όμως κατά πόσο αυτό είναι εφικτό.

      Reply

Leave a Reply

ΤΑ COOKIE ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ. ΕΦΟΣΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ COOKIE ΑΠΟ ΕΜΑΣ more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close