Δίχως αμφιβολία η βαριά βιομηχανία της χώρας μας είναι ο τουρισμός. Η Ελλάδα μέσα από την μακραίωνη ιστορία της έχει δημιουργήσει ένα κράμα πολιτισμού, παραδόσεων , ανθρώπων και γαστρονομίας που όμοιο του δε συναντά κανείς παγκοσμίως.
Στα πλαίσια της τουριστικής προβολής της χώρας μας, τα τελευταία χρόνια έχει συσταθεί το Discover Greece. Πρόκειται για μια διαδραστική πλατφόρμα, η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει στους χρήστες μια ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τους προορισμούς και τις εμπειρίες που μπορούν να βιώσουν στην Ελλάδα. Αποτελείται από μια ομάδα νέων ανθρώπων εξειδικευμένη σε θέματα τουρισμού και παγκόσμιας τουριστικής οικονομίας.
Έχοντας αντιληφθεί και εκτιμήσει τη δύναμη που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο κοινό, αποφάσισαν να συστήσουν τους blogtrotters.gr. Το ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας έγινε την περασμένη χρονιά στην Αθήνα, όταν μια μικρή αντιπροσωπία 9 travelbloggers του εξωτερικού ήταν προσκεκλημένοι στη χώρα μας. Σκοπός της επίσκεψης τους ήταν να καταγράψει ο καθένας με το δικό του ξεχωριστό τρόπο τις ομορφιές της πρωτεύουσας, και να τις παρουσιάσει στο προσωπικό του ιστολόγιο.
Τη φετινή χρονιά την τιμητικής της είχε η Θεσσαλονίκη και η κεντρική Μακεδονία γενικότερα. Αυτή τη φορά προσκεκλημένοι στη βόρειο Ελλάδα ήταν 50 travelbloggers από διάφορα μέρη του πλανήτη με σκοπό να ζήσουν τον παλμό και τη ζωντάνια της ευρύτερης περιοχής. Το τριήμερο πρόγραμμα περιελάμβανε μεταξύ άλλων πλήρη ξενάγηση στα σημαντικότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης, προβολή της τοπικής γαστρονομίας, γνωριμία σημαντικών ανθρώπων της πόλης. Η τελευταία μέρα της επίσκεψης ήταν αφιερωμένη στις ακτές της Πιερίας και της Χαλκιδικής με σκοπό οι επισκέπτες να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα. Τη μετάβαση όλων στη συμπρωτεύουσα ανέλαβε η Aegean Airlines.
Το Runvel είχε τη χαρά και την τιμή να λάβει κάποιο e-mail, ένα πρωινό του Μαΐου. Τούτο το μήνυμα μας ανέλυσε το σκεπτικό και το ύφος του συγκεκριμένου blog trip και μας πρότεινε αν θέλουμε να συμμετέχουμε και εμείς το τριήμερο αυτό, εκπροσωπώντας κατά κάποιο τρόπο την ελληνική σκηνή του travel blogging. Φυσικά η απάντηση δε θα μπορούσε να μην ήταν θετική. Πόσο μάλλον όταν μια τέτοια προσπάθεια γίνεται για την προβολή της πόλης μας και κατ΄επέκταση όλης της επικράτειας.
Με κεντρικό σύνθημα και παράλληλα μότο της τουριστικής καμπάνιας της πόλης “Young at Heart”, ξεκίνησε στις 17 Ιουνίου η πρώτη συνάντηση των 50 travelbloggers. Τόπος συνάντησης το μουσείο φωτογραφίας στο χώρο του λιμανιού Θεσσαλονίκης. Στο συγκεκριμένο σημείο η ομάδα του Discover Greece καλωσόρισε τους προσκεκλημένους και τους ενημέρωσε για την ιστορία της πόλης, για τις εμπειρίες που θα ζήσουν το επερχόμενο τριήμερο και φυσικά για το σκεπτικό της σύστασης της όλης καμπάνιας. Μια τέτοια προσπάθεια προβολής ενός τόπου δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αν δεν ήταν αρωγοί οι τοπικοί φορείς. Η ενθουσιώδης παρουσία των ανθρώπων της Περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης, παρόντος μάλιστα του ίδιου του περιφερειάρχη και του αρμόδιου αντιδημάρχου, μαρτύρησαν ότι όχι μόνο θα στήριζαν την προσπάθεια αυτή, αλλά ότι θα βοηθούσαν με τον πλέον έμπρακτο τρόπο ώστε να στεφθεί με επιτυχία μια τέτοια πρωτοβουλία.
Η πρώτη γνωριμία μεταξύ διοργανωτών και bloggers έγινε σε πολύ φιλικό και πρόσχαρο περιβάλλον. Η ίδια ευχάριστη διάθεση ακολούθησε και στο ελαφρύ γεύμα που δόθηκε αμέσως μετά τη συνάντηση γνωριμίας στο Kitchen Bar. Η θέα του γαλήνιου Θερμαϊκού και του παραλιακού μετώπου της πόλης ήταν το ιδανικότερο σκηνικό για συζητήσεις ταξιδιωτικού περιεχομένου.
Μια μεσημεριανή ανάπαυλα ήταν επιβεβλημένη και το απογευματινό ραντεβού δόθηκε στις 17:00μ.μ στην πλατεία Αριστοτέλους. Από εκεί έγινε η επιβίβαση για την οδική μας ξενάγηση. Περνώντας από τις οδούς Μητροπόλεως, Αγίας Σοφίας, Λεωφόρου Νίκης, Μεγάλου Αλεξάνδρου , Μπότσαρη, Βασιλίσσης Όλγας και Βασιλέως Γεωργίου , παράλληλα ενημερωνόμασταν για τα αξιοθέατα της διαδρομής από τις άρτια καταρτισμένες ξεναγούς μας. Η πρώτη στάση δε θα μπορούσε να ήταν άλλη από το σήμα κατατεθέν της πόλης, το Λευκό Πύργο.
Από εκείνο το σημείο η πολυπληθής αντιπροσωπία χωρίστηκε σε δυο ομάδες με σκοπό την καλύτερη δυνατή ξενάγηση. Όσο η πρώτη ομάδα απολάμβανε από κοντά το μουσείο του Πύργου και θαύμαζε τη θέα της πόλης από την οροφή του, η υπόλοιπη παρέα απολάμβανε έναν όμορφο περίπατο προς τα ανατολικά. Τα βλέμματα όλων φυσικά έκλεψε το άγαλμα του σπουδαίου Μεγάλου Αλεξάνδρου και το μοντέρνο σύμβολο της πόλης, οι Ομπρέλες. Οι οποίες είναι τοποθετημένες σε όμορφη θέση, πλάι στη θάλασσα, κάνοντας τες νούμερο ένα φωτογραφικό πόλο έλξεως για τους φιλοξενούμενους της πόλης.
Έπειτα, συντροφιά ενός ψιλόβροχου ανηφορίσαμε προς την Άνω Πόλη για να θαυμάσουμε τη θέα της νύφης του Θερμαϊκού από το αρχοντικό μπαλκόνι της. Κάποια παιχνίδια του καιρού, ανάγκασαν την ομάδα να αποχωρήσει βιαστικά. Παρόλα αυτά όμως, όλοι ανεξαιρέτως έμειναν άφωνοι από την άνωθεν θέα της πόλης κατά τη διάρκεια της δύσης του ηλίου.
Ο επόμενος προορισμός ήταν βασισμένος στη γαστρονομία της πόλης. Το απόλυτο σκηνικό για ένα ταξίδι στις γεύσεις της Θεσσαλονίκης ήταν τα γραφικά Λαδάδικα. Χωρισμένοι σε δυο ομάδες “καταλάβαμε” την πλατεία Μοριχόβου και δειπνήσαμε στα καταστήματα Κουζίνα και Παλάτι, όντας όλοι μια μεγάλη παρέα.
Φυσικά η γαστρονομία της χώρας μας δε χρειάζεται ιδιαιτέρες συστάσεις και όπως είναι λογικό οι ξένοι φίλοι απήλαυσαν το βραδινό τους σε ένα όμορφο περιβάλλον. Για επιδόρπιο, η οργάνωση του trip επιφύλασσε μια έκπληξη. Ως εκ “θαύματος” ξεπρόβαλε μια χορευτική ομάδα στην πλατεία, μπροστά ακριβώς από τους καθήμενους bloggers και άρχισαν να χορεύουν σε swing ρυθμούς περασμένων δεκαετιών. Η γύρω περιοχή άστραψε από τα φλας των παρευρισκομένων και η χαρά όλων ήταν έκδηλη.
Η πρώτη βραδιά έκλεισε λίγο αργότερα για τους περισσοτέρους. Δεν ήταν λίγοι φυσικά οι οποίοι συνέχισαν τη νυχτερινή τους περιπλάνηση, ώστε να ζήσουν όσα περισσότερα μπορούσαν από τη νεανική Θεσσαλονίκη.
Το Runvel μπόρεσε να βρεθεί μόνο την πρώτη μέρα του blog trip. Η ξενάγηση συνεχίστηκε για τις επόμενες δυο μέρες στο πρόγραμμα που προαναφέρθηκε. Το ύφος και το κλίμα της όλης επίσκεψης, ήταν σε επίπεδο παρέας. Όλα πήγαν τέλεια και άπαντες επέστρεψαν στις πατρίδες τους ενθουσιασμένοι. Αυτή η πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια προβολής ενός τόπου, αναμένεται να έχει τεράστιο αντίκτυπο αν κρίνει κανείς από τα πρώτα στοιχεία απήχησης του blog trip στα κοινωνικά δίκτυα.
Τέτοιες ενέργειες δημιουργημένες από ανοιχτόμυαλους ανθρώπους που αγαπούν τον τόπο τους, θα μας βρίσκουν πάντοτε υποστηρικτές. Το άνοιγμα νέων τουριστικών αγορών και η προώθηση της πόλης ως νεανικός προορισμός είναι δυο από τις στρατηγικές που ακολουθούν οι αρμόδιοι φορείς, ώστε να λάβει η Θεσσαλονίκη και η κεντρική Μακεδονία γενικότερα, τη θέση που τους αξίζει στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό χάρτη.
Young at Heart λοιπόν!
Ακολουθεί το φοβερό video-αφιέρωμα της πόλης.