Up

Είναι γεγονός ότι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις μια πόλη είναι να την περπατήσεις. Μόνο έτσι μπορείς να γνωρίσεις κάποια καλά κρυμμένα μυστικά της και ορισμένες όμορφες γωνιές. Δεδομένου ότι υπάρχει από πλευράς ταξιδιώτη, υπομονή και μια στοιχειώδη φυσική  κατάσταση. Όταν ο καιρός δεν είναι σύμμαχος και οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν, μια λύση αξιόλογης και οικονομικής ξενάγησης είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

 

P2260105

 

Ως γνωστόν αν ταξιδεύσει κανείς στη Σκανδιναβία το Φεβρουάριο είναι σχεδόν σίγουρο ότι, θα περπατήσει σε χιονισμένους δρόμους και θα νιώσει πολικές θερμοκρασίες.  Κατά την επίσκεψη μου στη δεύτερη βορειότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης το Ελσίνκι, είχα την τύχη να έχω σύμμαχο τον καιρό. Το χειμερινό  Φινλανδικό πρωινό ήταν ντυμένο στα λευκά και ιδιαιτέρως ψυχρό, παρόλα αυτά οι συνθήκες ήταν ιδανικές για περίπατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ότι υπάρχει ο κατάλληλος ρουχισμός και πρωτίστως,το κατάλληλο υπόδημα.

Στη Φινλανδία κατέφθασα με πλοίο, που στην κυριολεξία ήταν παγοθραυστικό. Ο πάγος  στο λιμάνι της πόλης κρατούσε καλά και μάλιστα ήταν σε ιδιαίτερα μεγάλο πάχος. Αρχικά αντίκρισα μια πανέμορφη πόλη ντυμένη στα λευκά της. Από το λιμάνι λοιπόν ξεκίνησα έναν πολύ ωραίο περίπατο στην πόλη, με τα πόδια να βυθίζονται μέχρι τον αστράγαλο στο χιόνι. Σε όλο το Ελσίνκι συνεργεία καθαρισμού και εκχιονιστικά μηχανήματα δουλεύουν ασταμάτητα καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Στο κέντρο της πόλης μάλιστα δεν έχεις την εντύπωση ότι χιονίζει επί μήνες μιας και είναι τα πεζοδρόμια γυμνά από χιόνι και μόνο σε κάποιες γωνιές υπάρχει επιμελώς μαζεμένο και συμπαγές. Στην υπόλοιπη πόλη το χιονισμένο οδόστρωμα, καλά κρατούσε.

 

p2260118

 

 

Μετά από αρκετά χιλιόμετρα περιπάτου, μια στάση για μια ζέστη κούπα καφέ ήταν επιβεβλημένη. Eκεί έπεσε στα χέρια μου ένας ταξιδιωτικός οδηγός με όλες τις λεπτομέρειες και τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς. Με 7 ευρώ λοιπόν ημερήσιο εισιτήριο μπορεί κανείς τα ταξιδεύσει με όλα τα μέσα, υπέργεια και υπόγεια.

Από τη στιγμή που το κέντρο της πόλης το είχα ‘οργώσει’ το είδα σαν μια καλή ευκαιρία να δω και άλλα σημεία πιο περιμετρικά του κέντρου. Το Ελσίνκι είναι κτισμένο πάνω σε πολλά νησάκια και κολπίσκους για αυτό το λόγο κάθε διαδρομή λεωφορείου σου προσφέρει μια διαφορετική οπτική γωνία της πόλης.

Σε όλα σχεδόν τα πάρκα νεαροί εκμεταλλευόμενοι το χιόνι  έπαιζαν το αγαπημένο άθλημα του κράτους, το χόκεϋ επί πάγου. Επιπλέον στα παγωμένα νερά της θάλασσας δεκάδες χιονοδρόμοι έκαναν τη προπόνηση τους. Το γεγονός αυτό μου κίνησε την περιέργεια και κατέβηκα από το λεωφορείο. Ήθελα να περπατήσω στο λευκό πέπλο που καλύπτει τη βόρεια Βαλτική. Εφοδιασμένος με καλή διάθεση πήρα το δρόμο προς την κατάλευκη παγωμένη θάλασσα. Κάνοντας τα πρώτα βήματα, η αλήθεια είναι πως ένιωσα αρκετά περίεργα. Η αίσθηση να βαδίζεις πάνω από τη θάλασσα είναι ενδιαφέρουσα και είναι απολύτως φυσιολογικό να νιώθεις ένα ρίγος γνωρίζοντας ότι αν σπάσει κάποιο κομμάτι, ίσως να εντοπιστείς τον Απρίλιο με το λιώσιμο των πάγων. Φυσικά απαιτεί μεγάλη προσοχή.

Έπειτα από τη ‘τεραστία’ απόσταση των είκοσι μέτρων πάνω από τη θάλασσα σειρά είχε ένα μικρό γεύμα στο αναψυκτήριο της προβλήτας. Θα ήταν ιερόσυλο από πλευράς μου να μη γευτώ ένα πιάτο με εξαιρετικό εγχώριο σολομό, όπως και έγινε. Γαστρονομικά, εντύπωση μου προκάλεσε ότι χρησιμοποιούσαν ελληνική φέτα και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες.

Αργότερα και έπειτα από μερικές ακόμα βόλτες με τα αστικά μέσα, επέστρεψα στο μοντέρνο κέντρο του Ελσίνκι. Τεραστία εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα ενώνονται μεταξύ τους με υπόγειες διαβάσεις και με στάσεις του μετρό. Εκεί περνούν το περισσότερο χρόνο τους οι ντόπιοι τις ημέρες του χειμώνα, μιας και έχει κανείς τη δυνατότητα να μεταβαίνει από κτήριο σε κτήριο, δίχως να έρθει σε επαφή με τις καιρικές συνθήκες.

P2260132

 

Το Ελσίνκι είναι μια πόλη που αξίζει να την επισκεφτεί κανείς και να τη ζήσει. Ο χρόνος που είχα ήταν πολύ περιορισμένος μιας και το ίδιο απόγευμα, πάλι με το πλοίο θα επέστρεφα στο Ταλίν. Άξιζε φυσικά τον κόπο. Όπως αξίζει επίσης και ένα ταξίδι στην ενδοχώρα της Φινλανδίας, της χώρας με τις περισσότερες λίμνες στην Ευρώπη.

Comments

comments


ABOUT THE AUTHOR

Runvel

Leave a Reply

ΤΑ COOKIE ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ. ΕΦΟΣΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΜΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ COOKIE ΑΠΟ ΕΜΑΣ more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close